מדריך קידום אתרים – אם פתחתם לאחרונה עסק, ישנם כמה מהלכים אסטרטגיים שעליכם לעבור עם תחילת הניהול, בכדי להבטיח את הצלחת העסק והקידום שלו לאורך זמן בזירה העסקית.
לצורך זה עליכם בהחלט לעבוד קשה ולהתמקד בהשגת המטרה שהיא ביסוס העסק בפני הלקוחות שלכם כמו גם רכישת האמון שלכם, ולצורך הטבעת חותם בזירה הדיגיטלית, עליכם לרכוש כלים לקידום אתרים שימנפו את האתר שלכם הכי גבוה שרק אפשר לצורך השגת המטרה כראוי.
מדריך קידום אתרים כדאי להצלחה בטוחה של העסק
כשיש לרשותכם כלים לקידום אתרים, אתם בעצם מעניקים זמן רב בהשקעה שלו ואתם בטח רוצים גם להיות בטוחים כי ההשקעה שווה.
הסיבה העיקרית להשקיע כל כך הרבה זמן ומשאבים בקידום האתר העסקי שלכם היא עצם העובדה שהמהלך תורם ללא עוררין ברווח של העסק, החשיפה של העסק ללקוחות פוטנציאליים וגם לקוחות חוזרים, כאשר הלקוחות החוזרים יתרשמו מהאתר המושקע וזהו מהלך שימשוך אותם לחזור ולצרוך את המוצר או השירות שאתם מציעים ללקוחותיכם.
כיום, כשהעולם בשיאו של תהליך מעבר אינטנסיבי לעולם הדיגיטלי, לא משנה בכלל מהו סוג העסק, האתר מהווה מעין כרטיס ביקור עבור העסק בפני הלקוחות, התחרות גדלה וכדאי בהחלט לשחות בזירה הדיגיטלית בכדי שהעסק שלכם יישאר רלוונטי מעל המתחרים שלכם.
קידום נכון, עושה את העבודה הזו ומבצע את המשימה בהצלחה, כאשר לקוחות פוטנציאליים שהיו נאמנים לחברה אחרת, עושים מעבר לחברה שלכם ומתרשמים מהשירותים או המוצרים שאתם מציעים, רק כי האתר נתן להם את הרושם והרגשת האמינות בכם כעסק.
קידום אורגני לעלייה למקומות הראשונים במנועי החיפוש של גוגל
חלק מהמהלכים שעליכם כבעלי עסק ואתר עסקי לבצע, הוא מיתוג לעסק ולאחר מכן לאתר ובחירת שפה עיצובית זהה למיתוג שעמה תלכו לאורך כל הדרך ואף יהוו פוטנציאל להפוך את העסק שלכם למותג ברשת ובכלל.
לאחר מכן, כשהתבססתם על השפה הגרפית, כדאי לנפות לקידום seo למען הקפצת העסק שלכם גבוה ככל האפשר במעלה מנועי החיפוש של גוגל.
המשמעות המהפכנית הזו אומרת שכל גולש שמהווה לקוח פוטנציאלי, בעצם מחפש לפי ביטוי חיפוש ספציפיים שקשורים לתחום המקצועי שלכם בגוגל, ונחשף לכך שהאתר שלכם נמצא במקום הראשון או בין הראשונים- פסיכולוגית הגולש מרגיש כי העסק שלכם אמין ונאמן ועל כן מחפשים אותו רבות מכיוון שהוא בעמוד הראשון של גוגל.
המשמעות של קידום אורגני היא שכל לקוח פוטנציאלי יכול להגיע אליכם בקלות ככל שיחפשו וימצאו את עמוד האתר שלכם יותר בחיפוש פשוט בגוגל.
חשוב להבין שקידום אורגני לוקח מעט זמן להתבסס אך אם יש ברשותכם כלים לקידום אתרים נכון או לחילופין אתם שוכרים את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי שיודע טוב ובביטחון מה הוא עושה- המהלך הזה יקפיץ וישדרג את רווחיות העסק שלכם פלאים.
כדאי לדעת שאם אתם מחליטים לבצע קידום אתרים על אתר העסק שלכם בעצמכם, תוכלו להיעזר במדריך גוגל אנליטיקס שיתן לכם את המידע הדרוש לדעת עד כמה הקידום שלכם יעיל.
קידום ממומן
להבדיל מקידום אורגני במנועי החיפוש של גוגל, קידום ממומן מדבר בעצם על קידום בתשלום, כך שכל הקלקה על מודעה המפרסמת את האתר שלכם, עולה כסף לכם כבעלי האתר העסקי, והקידום של האתר להיות בין שלושת תוצאות החיפוש הראשונות של גוגל עולה כסף, לעומת קידום אורגני המתבצע באופן טבעי יותר.
כמובן ששימוש בשירותיו של איש מקצוע מקדם אתרים אורגני עולה כסף גם כן, כמו כל מעניק שירות ללא ספק.
חשוב להבין שככל שתבצעו תהליך אינטנסיבי יותר של קידום האתר בצורת קידום ממומן על האתר שלכם, כך העלויות יהיו גבוהות יותר, עם זאת ההצלחה הינה מיידית לעומת הזמן שלוקח לקידום אורגני להתבסס.
המהלך הזה רלוונטי יותר עבור עסקים קטנים ולאו דווקא גדולים, כאשר לאלו יש מספר קטן יחסית של לקוחות, בין אם פיזיים לבין אם אונליין.
רשתות חברתיות
חלק מהפלטפורמות האופטימליות לקידום אתרי עסקים הוא קידום ברשתות חברתיות, אשר מעולות כפלטפורמה הן לקידום אתר עסקי והן לעמוד ברשת החברתית עצמה, כאשר קידום עמודים נחשב לקידום מסוג ממומן.
ההצלחה של הקידום ברשתות חברתיות נוסעת מכך שהן מהוות כיום חלק בלתי נפרד מחיינו וכל אדם מבלה וגולש ברשתות חברתיות לא מעט שעות במהלך היום וכחלק מהשגרה.
עקב הפוטנציאל הטמון בעצם החשיפה של אתרים ועמודים עסקיים ברשתות החברתיות, הן מהוות כלים לקידום אתרים מצויינים ולעיני הקהל הרחב ברחבי הארץ וגם בעולם, כאשר לעיתים ההצלחה שתיארתם לעצמכם עולה על הציפיות אף יותר ממה שחשבתם לעצמכם שאפשר דרך גוגל הפלטפורמה המוכרת והקלאסית שכולם מכירים.
חשוב להבין שכל החלטה שתעשו בנוגע לעסק שלכם היא בחירתכם העסקית האישית ואין כל חובה לעשות חלק מהמהלכים שעליהם ממליצים בקרב בעלי אתרים ואנשי המקצוע בתחום, אך אפילו אם זה לא בגדר חובה, זו בהחלט המלצה גורפת מאחר והתחום נבדק והוכח במשך השנים האחרונות כרווחי ומועיל במיוחד בקרב עסקים.
כמובן שאם אתם חושבים על שימוש בכלים לקידום אתרים זכותכם להשתמש בכל אפיק בו תבחרו למען המטרה החשובה, ולכן כדאי ואף מומלץ במיוחד להשתמש בשירותים של אנשי מקצוע המקדמים אתרים ובעלי ניסיון רבו רחב בתחום או ביועץ מקצועי לקידום אתרים או במומחה SEO שייתן לכם טיפים לאורך הדרך.
כאשר אתם עובדים לצד איש המקצוע המתאים או לחילופין חברה מקצועית המתמחה בתחום של קידום ושיווק אתרים, אתם יכולים להניב מהתהליך פירות נהדרים.
כדי לעשות זאת, על מנת שמדריך קידום אתרים זה יועיל לכם עליכם להגדיר לעצמכם ולמטרת הקידום תקציב ייעודי, תוך כדי בירור המהלכים האסטרטגיים וההשקעה שעליכם לעבור בתהליך.
אין ספק שככל שתשקיעו יותר, כך תוכלו גם להרוויח יותר מכל הסיפור.
אין לשכוח שהכל כמובן תלוי בסדר גודלו של העסק, כאשר אם מדובר בעסק קטן, כך גם יכולת ההשקעה והתקציב הינם קטנים יותר, אך כשמדובר בעסק גדול או אפילו תאגיד, התקציבים הינם גבוהים משמעותי מעסק קטן ומשפחתי.
לאחר שתגבשו את ההחלטה כמה תקציב ביכולתכם וברצונכם לשים למען המטרה של קידום אתר העסק שלכם, תוכלו לצאת לדרך בבטחה ולהתחיל לעבוד על הקידום.
עם זאת, חשוב שתזכרו כי ההצלחה מתרחשת בהדרגה ולא בבת אחת ועליכם להיות סבלניים במהלך הדרך.
כמה עולה קידום אתרים?
העלויות אותם תצטרכו להשקיע תלויות לחלוטין בכם כבעלי העסק וההיכרות שלכם אתו ועם הצרכים שלו ושל הלקוחות שלכם.
כמו כן, גם סדר גודל העסק ומורכבות האתר תלויות ביכולת קביעת התקציב לקידום האתר.
יש לקחת בחשבון כי מעבר לקידום, תצטרכו לקחת על עצמכם החלטות נוספות ופעולות נוספות כמו אסטרטגיה שיווקית למשיכת לקוחות במגוון הפלטפורמות במקביל, כמו גם באופן פרונטלי, אמצעי פרסום שונים בהתאם לפלטפורמה שבה אתם מתכוונים לשווק ועוד.
כמו כן, אל נא לשכוח את עצם העובדה שתוך כדי התהליך של חשיפת העסק ללקוחות פוטנציאליים חדשים, עליכם לדאוג ולטפח את הקשרים עם הלקוחות הקיימים ולא להזניח אותם, מאחר והם אלו שהיו שם קודם והאינטרס שלכם הוא שאותם הלקוחות ישובו ויחזרו.
במקביל, ללא לקוחות חדשים אתם עלולים למצוא את עצמכם מתקשים להחזיק עסק על לקוחות הקיימים מאחר ולרוב זה לא מספיק מבחינת הכנסה, בייחוד עבור בעלי עסקים שמחפשים להתפתח בעולם העסקי ולהגדיל את ההכנסות והרווחים.
חוסר ההתחשבות בכל הפקטורים הללו יחד עלולה להוות מכשול לעסק שלכם ואף להביא לכישלונו.