מומחה קידום אתרים והיתרונות שלו לבעל עסק קטן – בעלי עסקים קטנים לא יכולים להרשות לעצמם לוותר על נוכחות מקוונת.
אבל איך הם יכולים לקדם את העסק בלי לבזבז זמן, לחרוג מהתקציב ולפספס יעדים? פשוט מאוד: לערב מומחה מיומן ולתת לו לעשות את העבודה. הנה כל הפרטים
נוכחות מקוונת היא כבר מזמן לא פריבילגיה של חברות גדולות או תאגידים בינלאומיים.
מי שלא נוכח באינטרנט גם לא קיים בעיני הלקוחות, מה גם שזה בכלל לא משנה האם המוצר או השירות שהוא מוכר זמינים אונליין או רק בחנות.
גם אם לדוגמא מדובר על נותני שירותים ועל בעלי עסקים קטנים במרכזי קניות, ביקור באתר האינטרנט או לכל הפחות חיפוש בגוגל הן פעולות שנחשבות ברירית מחדל עבור הלקוחות.
מהו קידום אורגני ואיך הוא מסייע לבעלי עסקים?
החדשות הטובות עבור בעלי עסקים הן שאף פעם לא מאוחר להצטרף להצלחה.
הגדרה של מסגרת התקציב מאפשרת למשל להשיג תוצאות מעולות עם קידום אורגני בגוגל ולהתקדם מהר אל התוצאות הראשונות. באופן הזה, בעלי עסקים מייצרים לעצמם יתרון תחרותי ואחרי תקופה קצרה הם גם יכולים לקצור את הפירות.
הבעיה מתחילה כאשר בעלי עסקים קטנים מגלים שאין להם את הזמן, הידע והמיומנות על מנת לבצע את זה בעצמם.
כאן בדיוק נכנסים לתמונה שירותי ייעוץ קידום אתרים והמטרה שלהם היא לרכז את כל היתרונות של נוכחות מקוונת תחת קורת גג אחת.
כל הסיבות לפנות אל מומחה לקידום
מומחה קידום אתרים הוא איש המקצוע היחיד שמסוגל לקחת על עצמו את האחריות מהשלבים המוקדמים של הגדרת התקציב ועד מדידת הביצועים.
באמצעות מעורבות מוקדמת של מומחים לקידום אתרים גם בעלי עסקים מוצאים את מקומם באינטרנט ומייצרים יתרון מול מתחרים מהארץ ומהעולם.
נכון שהשירות של מומחה קידום אתרים עולה כסף, אבל צריך להסתכל עליו בתור השקעה ולא כהוצאה רגילה.
הנה למשל כמה יתרונות של חברה לקידום אתרים והאופן שבו הם משדרגים את הפעילות ואת מחזור המכירות של בעלי עסקים:
- היכרות מלאה עם האלגוריתם של גוגל
- אפשרות לשילוב בין קידום בגוגל לבין קידום ברשתות חברתיות
- עמידה ביעדים ובלוח זמנים
- ריכוז שירותי קידום, פרסום, שיווק ויחסי ציבור באינטרנט
מבחינת ההתנהלות השוטפת, פניה חד פעמית אל מומחה קידום אתרים היא כל מה שמפריד בין עסק קטן לבין נוכחות גדולה באינטרנט. כאשר בעלי עסקים קטנים פונים אל מומחה לקידום, הם יודעים שהפעילות המסחרית שלהם עומדת לצמוח ולגדול.
איך בוחרים מומחים קידום אתרים?
כמובן שלא כל מומחה קידום אתרים מספק את אותם ביצועים.
בתחום של SEO וקידום אורגני עלולים להיות פערים של עשרות אחוזים בין שירותי קידום שונים, בעיקר מבחינת תוצאות או ניצול נכון של התקציב.
אבל בעוד חברות גדולות יכולות לספוג את זה וגם יש להן מספיק סבלנות על מנת להשיג את המקום הראשון בצורה אורגנית וטבעית, לבעלי עסקים קטנים אין פריבילגיה דומה.
הפתרון הוא לבחור נכון מומחה קידום אתרים ולהתייעץ איתו כמה שיותר מוקדם.
אפשר לבחור אותו לפי המלצות של לקוחות מרוצים, פרויקטים קודמים שבהם הוא היה מעורב, כימיה אישית שאותה בודקים בפגישת היכרות קצרה או שיחת טלפון ועוד.
כל עוד בעלי עסקים מבינים את החשיבות של מומחה קידום אתרים עבור הפעילות המסחרית שלהם, יהיה להם קל יותר לאתר שירות ברמה גבוהה ולהגדיל את סיכויי ההצלחה.
כמה עולים השירותים של מומחה קידום אורגני?
לבעלי עסקים קטנים יש תקציב מוגבל שיכול להשפיע על האופן שבו הם בוחרים מומחה קידום אתרים.
מצד שני, העלות הממוצעת כפי שעולה מתוך מחירון לקידום אתרים בגוגל למשל מגלה שלא מדובר בפקטור כל כך משמעותי.
בפועל, גם בתקציב יחסית קטן ניתן להשיג תוצאות גדולות.
המחיר של קידום אורגני בגוגל נקבע לפי גודל האתר, מידת התחרות, הוותק של האתר, קצב ההתקדמות הרצוי, כמות ואיכות התכנים שעולים אליו, איכות וכמות הקישורים וכמובן המקצועיות והניסיון של מומחה קידום אתרים.
את התשלום מעבירים בדרך כלל בריטיינר חודשי, כאשר המחיר המינימאלי מתחיל ב-1,500-2,500 ש"ח לאתרים קטנים ואתרי תדמית ויכול להגיע ל-5,000 ש"ח בחודש לחברות גדולות בשווקים תחרותיים כגון חנויות איקומרס.
המחיר הוא לא היחיד שקובע!
כל בעל עסק קטן רוצה לשלם כמה שפחות ולקבל כמה שיותר.
אף על פי כן, לא כדאי לבחור מומחה קידום אתרים רק לפי המחיר שהוא גובה. דווקא מחיר נמוך מדי למשל צריך להדליק נורה אדומה, כי הוא עלול להעיד על חוסר מקצועיות וחוסר ניסיון.
בתחום של קידום באתרי אינטרנט אין לזה מקום, משום שכל מהלך לא נכון יגרום נזק לעסק שאותו יהיה לו קשה מאוד לתקן.
אפשר לאסוף המלצות על שירותים שונים של מומחה קידום אתרים ולקרוא ביקורות באתרי אינטרנט ורשתות חברתיות.
אם לבעלי עסקים קטנים יש קולגות שעובדים לצדם באותו תחום או ענף, ניתן גם לערב אותם בתהליך קבלת ההחלטות. לאחר מכן, כל מה שיישאר זה לצאת לתקופת פיילוט מסוימת.
תיאום ציפיות מול מומחה קידום אתרים
עוד עניין חשוב שכדאי להידרש אליו בשלב מוקדם של קידום אתרי אינטרנט מכל הסוגים הוא תיאום ציפיות.
לא משנה באיזה תחום העסק פועל או כמה לקוחות יש לו, יכול להיות שהוא לא לגמרי בקיא בעולם של קידום באינטרנט.
התפקיד של מומחה קידום אתרים הוא להסביר לו מה ניתן או לא ניתן להשיג במסגרת התקציב ולהציב יעדים ברורים ומדידים.
באופן הזה, גם מומחה קידום אתרים וגם בעלי עסקים יכולים כל הזמן לבדוק האם הם נמצאים בדרך הנכונה להצלחה.