רבים מאיתנו חולמים לפתוח עסק בתחום המזון, אבל עד כמה זה באמת רווחי? במאמר הבא ננסה להיכנס אל עובי הקורה על מנת להביא טיפים אפקטיביים ויעילים
יש סיבות רבות לקחת הלוואה לפתיחת עסק חדש (פתיחת עסק בתחום המזון במיוחד). לפי נתונים שמגיעים מהבנקים למשל, אנשים עושים את זה כדי לפתוח עסק חברתי בחולון או בעיר אחרת שבה הם גרים, על מנת לייבא לישראל מוצרים שאין בקטלוג הזמין לקהל היעד והלקוחות ובשביל להפוך את התחביב שלהם למקצוע. אבל אם בודקים את זה לעומק, רואים שהסיבה העיקרית קשורה לענף ההסעדה.
פתיחת עסק בתחום המזון
אם קוראים לעומק נתונים של מגזין עסקים בחולון למשל רואים בצורה ברורה עד כמה פתיחת עסק בתחום המזון היא טרנד פופולארי. זו אמנם לא מגמה חדשה ואי אפשר להתעלם מהקשיים שעברו על כל הענף במהלך תקופת הקורונה, אך נדמה שכיום יש יותר ביקוש להקמת מסעדות בהשוואה לכל שנה אחרת.
היתרון של הלוואה לפתיחת עסק בתחום המזון הוא שניתן להתחיל לעבוד יחסית מהר. עסקים כאלה זוכים ליחסי ציבור טובים, כולם מתעניינים מה יש להם להציע והם יכולים להשתלב גם במקומות בילוי וגם במרכזים מסחריים, ברחובות מרכזיים ועוד. החיסרון הוא שמאוד קשה לשרוד ויעידו על זה מספר העסקים בתחום המזון שנסגרים כל שנה בארץ ובעולם.
כמה עולה לפתוח עסק מזון?
עוד בעיה עם הלוואה לפתיחת עסק בתחום המזון עלולה להתעורר כאשר לא מתכננים טוב את התקציב. הקושי הוא לחשב נכון את העלויות של פתיחת העסק, כי יש הבדל משמעותי בין סוגי המסעדות. פתיחת מסעדת שף למשל לא עולה כמו פתיחת מסעדה שמגיעה אוכל בטייק אווי, מה גם שיש הבדל בין רכישת זכיינות להפעלת סניף ברשת גדולה לבין פתיחת מסעדה חדשה לגמרי.
באופן עקרוני, צריך להיערך להוצאה מיידית של כמה מאות אלפי שקלים על מנת לסיים את תהליך ההקמה. לאחר מכן, יש להביא בחשבון הוצאות שוטפות על תחזוקת העסק, גיוס עובדים, רכישת ציוד וכמובן חומרי גלם.
איך בוחרים את צוות העובדים למסעדה?
ניסיון קודם עם הלוואה לפתיחת עסק בתחום המזון שגם הוכיחה את עצמה מגלה שהעובדים הם הפקטור העיקרי שקובע את אחוזי ההצלחה. אם בוחרים נכון את צוות העובדים למסעדה, מציבים את השירות לסועדים בראש סדר העדיפויות ומעודדים אותם לחזור. לכן, צריך לבחור צוות עובדים לפי הפרמטרים הבאים:
- זמינות גבוהה
- ניסיון קודם
- מחויבות
- גמישות בשעות העבודה
- מקצועיות
- שירותיות
מאמרים נוספים:
משלוחי אוכל
עוד שיקול משמעותי הוא האם להציע משלוחי אוכל. משלוחים אלו מייקרים את עלויות התפעול ודורשים רכישת רכבים וגיוס נהגים, אבל הם מרחיבים את מספר הלקוחות הפוטנציאליים. לכן, חשוב לבדוק מה היקף התחרות בכל אזור ורק אז להחליט.